راستش اصلا خبر نداشتم همچین روزی هست ، اونم مخصوص وبلاگ نویس های فارسی زبان ! درسته امروز بود و مگه میشه نوشته ی امشبم رو اختصاصی براش نذارم ؟!

میخوام توی چالشی شرکت کنم و به سوالاش جواب بدم که خودش میشه کلی حرف و دیگه لازم نیست به این فکر کنم که از کجا شروع کنم برای گفتن از تمام روزهایی که وبلاگ نویسی گذروندم :)

۱. چی شد که به دنیای وبلاگ‌ها اومدی!؟

خب اولین بار توی خونه ی مادربزرگم و قاطی کتابهای دایی هام یه کتاب پیدا کردم که درباره کارکردن با کامپیوتر بود . اون زمان هنوز کامپیوترشون از هیکل دار ها بود و منم یه بچه اول راهنمایی . خوندمش برام جالب بود اما فقط از کنارش رد شدم تا روزی که اتفاقی از دو تا همکلاسی هام شنیدم وبلاگ دارن ! داشتن با یکی دیگه حرف میزدن اما از اونجا که من همیشه گوشام تیز بوده در عین سکوتی که میکردم آدرس وبلاگشونو حفظ کردم و همون روز رفتم ببینم چیه . یه علامت سوال گنده برام درست شد اون روز که اینا چطور اینو درست کردن !؟! دمشون گرم ! انگار که فیل هوا کرده بودن ! اون روز جرقه ی این خورد که دفعه بعد حتماً برم سراغ اون کتاب و وبلاگ خودمو بسازم که موفق شدم و توی بلاگفا ساختمش :)

حتی یادمه یه قالب پاییزی داشت اولین وبلاگم با یه شعر از فروغ که از بین بقیه ی کتابای خونه ی مادربزرگ پیدا کردم و نوشتم :))) 

الان هم 9 ساله بلاگری هستم برای خودم =] 

۲.هدفت از نوشتن وبلاگ چه بود و چه هست!؟

اولش فقط میخواستم از بقیه عقب نمونم و کم نیارم اما بعد که شروع کردم به نوشتن از خودم ، از روزهام ، افکار و رویاهام ، دیگه وابستش شدم و هیچ وقت نتونستم ازش دل بکنم . الان هم مینویسم تا واژه هام جون بگیرن ، تا روزهام فراموش نشن ، تا بدونم هنوز هم زنده ام . 

۳. به نظرت چرا باید وبلاگ نوشت!؟

خب هر کس دلیلی داره اما به نظرم تداوم داشتن توی همچین راهی باعث میشه از سطح زندگی بگذری و وارد عمقش بشی ! شاید اولش فقط از روزمره هات بنویسی ، مطالب دیگه کپی کنی اما نهایتش خودتو پیدا میکنی . علایقت رو بهتر میفهمی ، گذر روزهات رو بهتر درک میکنی و در عین حال یه وبلاگ با کلی خاطره که روند رشد کردنت رو نشون میده برات میمونه .

۴. به نظرت یه وبلاگ ایده آل چه مشخصاتی باید داشته باشه!؟ اصلا مشخصاتی باید داشته باشه!؟

خب وبلاگ ایده آل از نظر من جاییه که اول از همه اونجا خودت باشی ، نظم داشته باشه ، ظاهر آراسته ای داشته باشه و به طور خلاصه یه نمای کلی از کسی که هستی به خواننده نشون بده . 

۵. بیشتر کدوم موضوع رو در وبلاگ ها دوست داری!؟ یعنی بیشتر چه وبلاگ هایی رو دنبال میکنی!؟

خب بیشتر وبلاگ هایی که نویسنده ی اون از خودش ، زندگیش ، اعتقادات و افکارش مینویسه رو دوست دارم و دنبال میکنم . وبلاگ هایی که گزافه گویی نداشته باشن و حس کنم با خوندنشون یه چیزی بهم اضافه میشه نه اینکه صرفاً وقتم رو بگیره ! 

۶. نظرت راجع به سرویس های وبلاگ‌دهی چیه!؟ و برای بهتر شدنشون چه پیشنهادهایی داری!؟

خب من فقط با بلاگفا و بیان آشنایی دارم و تو این چند سالی که با بلاگفا یه وقتایی کلی ناسزا نسارش کردم برای تمام ناسازگاری هایی که باهامون داشت اما خب به خاطر سادگی و سهولت استفاده ازش دوسش دارم و نمیتونم ولش کنم ! بیان هم امکانات بهتری داره ولی خب من دیگه اونقدر حوصله ندارم که زیاد درگیر این چیزا بشم و اصل نوشتن برام مهمتر از هر چیزه :) 

۷. نظرت راجع به محیط وبلاگ نویسی (افراد) چیه!؟ و برای بهتر شدنشون چه پیشنهادهایی داری!؟

خیلی دلم خواسته همیشه یه جو صمیمانه و دوستانه برقرار باشه و در عین حال احترام بذاریم به نوشته های همدیگه چون اون دقیقاً همون چیزیه که ما هستیم ! قرار نیست همه شبیه چیزی که ما فکر میکنیم عمل کنن ! اینو باید توی کل زندگی رعایت کرد نه فقط دنیای وبلاگ نویسی . 

۸. ویژگی‌ای از بلاگری دیگه که دوست داشتین اون ویژگی رو داشته باشین.

همیشه نوشته های بلاگر هایی که از تلاش هاشون و اهداف و آرزوهاشون نوشتن رو دوست داشتم و دارم . دوست دارم منم یه روز به حد قابل قبولی از منظم بودن و تلاشگر بودن برسم . حس میکنم هنوز اول راه این مسیرم ! 

۹. چندتا از لبخند هایی که در بلاگ بیان (و سرویس های دیگه) داشتید رو با ما در میان بذارید.

من خیلی از روزهای خوش و خنده هام رو تو این دنیا داشتم ! کلی دوست پیدا کردم که حتی بعضی هاشون برام واقعی هم شدن ! چیز دقیقی یادم نیست که بخوام بگم ! 

۱۰. بدون تعارف ترین حرفتون با وبلاگ‌نویس ها چیه!؟ چیزی هست که بخواید بگید و ما بهش اشاره نکرده باشیم!؟

من کلا تعارف ندارم با کسی حداقل موقع نوشتن رو که میدونم همین طوره ! اینجا و آدم هاش رو دوست دارم چون منو تبدیل به کسی کردن که الان هستم . دوست هایی رو بهم داده اینجا که گریه هامو تبدیل به خنده کردن و تو روزهای سخت پشتم بودن . دلم نمیخواد نسل این آدم های خوب منقرض بشه پس لطفاً بمونید و هوای وبلاگ هاتون رو داشته باشید . یهو دل نکنید و بی خبر نرید ! 

+ از همه بلاگرای محترم و عزیزم دعوت میکنم تو این چالش شرکت کنن من اینجا دیدمش ^^